D'NGENDAP!!!

count webpage traffic


Officially a blogger since:
Sunday, February 22, 2009, 11:58 PM

Wednesday, May 20, 2009

Mohon Maaf kpd Semua..

Bismillahhirrahmannirrahim...

Asslmmualaikum and hello greeting to all.Post rein kali nih cume ingin memberitahu bahawa untuk sementara waktu ni, rein akan stop untuk berblogger.Utk pengetahuan semua, rein skrg ini dalam dilema suasana final exam~ dan kemungkinan juga rein akan berhenti dari zaman student life ini.Seperti yg rein bgtau sebelum ini "Ada kalanya kita terpaksa berhenti mengejar cita-cita kerana desakan hidup yg tidak menentu..".Lumrah kehidupan setiap org berlainan, begitu jugak pada rein. Di mata kasar rein memang seorang yg talkative dan happy go lucky.But then,dalam hati tidak ada seorang pun yg pernah paham.Banyak kisah hidup rein yang orang tak sangka yg rein telah lalui.Semua orang tak semestinya sempurna.Rein juga melakukan kesilapan.Berbagai-bagai kesilapan.Family,Rakan-rakan dan orang2 sekeliling.salah satunya,apabila pernah menganggap seseorang itu sbg sahabat yg mana seumur hidup rein,xpernah dihargai seperti itu.But then,pekara itu hanyalah berlaku seketika.Hari demi hari,hubungan persahabatan itu menjadi sedia kala.Tiada yg istimewa.Adakah sebab rein kongsikan segala kisah hidup rein sehingga mereka takut untuk berkongsi segalanya dengan rein.Itulah silapnya jika kita menghargai seseorang dengan cepat tanpa mengenal hatinya sebenar.Bagi rein, Maybe tuhan itu mahu rein merasa, menikmati dan rein akui yg rein gembira dan rein cuba menghargai setiap detik yg berlaku.Sebab rein akan tahu, dalam sekelip mata sahaja.Segala keistimewaan yg telah diberikan.Akan hilang begitu saja.But when think positive sight,Dengan berlakunya semua ini,rein dapat muhasabah diri serta dekatkan diri dengan Maha pencipta sekian makhluk.Apabila ia berlaku,rein yakin pada diri rein bahawasanya ada sesuatu yang terbaik akan berlaku pada rein.Maybe bukan di dunia kita menerimanya.Mungkin di akhirat kelak.amin~ KepadaNYA lah rein kongsikan segala2nya.Terima kasih atas segala yang telah diberikan,Mohon halalkan segalanya ataupun mahu tuntut semula yg telah diberikan kpd rein.sila hubungi saya..Maybe atas apa yg telah berlaku dalam hidup keluarga rein,Maka rein memerlukan seseorang yg boleh memahami rein dan sayangi rein seadanya..

Alangkah indahnya jika kita dpt segalanya yg kita mahukan...

Sebelum itu, rein ingin mengucapkan Terima kasih kepada semua yg berada sekitar saya dan rein juga mahu memohon maaf kepada semua sekiranya sepanjang rein berada dgn kamu semua. Rein ada melakukan kesilapan yg tidak rein sedari.Mohon di maafkan. Segala yg baik itu adalah dr tuhan dan yg buruk itu datangnya dr diri rein yg hina ini.Harap segala kesilapan dapat di maafkan..

Kepada yg mengikuti blog rein pula.Rein mengucapkan ribuan terima kasih tak terhingga kerana sudi membaca kisah2 yg mahu rein kongsikan bersama.Memang xsangka.Belum sampai beberapa bulan, viewer dia agak memberansangkan bagi rein.Insya'allah~ jikalau berkesempatan dan di izinkan oleh tuhan.Akan rein updatekan blog ini.Itu janji rein pada semua.Cume bezanya xdapat nk update seperti selalu.Rein doakan kesejahteraan yg terbaik bagi semua~ pesan rein, hargailah apa yg berlaku di sekeliling anda dan nikmatilah dgn sebaiknya.Tidak kiralah benda bernyawa ataupun tidak.Agar anda tidak akn rasa kerugiannya apabila ia sudah tiada.


Tazkirah Hari Ini:
Siapa yang akan diberikan kebaikan (nikmat) oleh Allah diberikannya penderitaan(lebih dahulu).Lakukanlah kebaikan dan kebajikan dengan bersungguh-sungguh seolah-olah kita akan mati bila-bila masa sahaja dan bekerjalah dengan bersungguh-sungguh seolah-olah kita akan hidup untuk selama-lamanya.
- Hadis riwayat Bukhari

Allah tidak melihat kepada tubuh kalian dan tidak pula kepada bentuk kalian. Allah hanya melihat kepada hati dan perbuatan kalian.
- Hadis riwayat Muslim




p/s:
Miss all moment that happen to me.I'm appreciated..

3 comments:

Indah Cuma Seketika.... said...

Allah tidak akan menguji manusia....lebih dari kemampuan manusia itu....Bersabarlah...
Langit tidak selamanya mendung....Pasti mentari bersinar kembali....begitu juga kehidupan kita....

epullani said...

la nape jd mcm tuh dy in...?
xpe.. kalau die sahabat y kau harapkan tuk setia tp sebaliknye x... jangan la kite ptus asa... cz ALlah da tetapkan kite seorang y benar2 bernama sahabat tuk membantu kite susah senang , dunia dan akhirat... cume kite benar2 prasan atau x.. tuh je... kadang kite mengharapkan seorang kwan depan mate kite menjadi sahabat baik.. tapi dalam mase same kite x taw y de seorang kwan mengharapkan kite menjadi sahabatye tp kit buat kat dia mcm sahabat baik kite tuh buat kat kite... so y nh pon kite kene taw gak.. n jgn slalu d kenang cz ada lg orang d skeliling like parent,and fmly will support us... berdoa dan tawakal.. lakukan ape y kite fikirkan terbaik tuk menjadi y terbaik walau pon x bukan tuk sume phak.. buat y termampu.. all this is dugaan hdup.. sabar ye,,, kami slaku kawan2 still support kau.. de masalah dtg je cr aku k... insyallah...

pasal masalah tuh jangan lah kite fikir jalan terakhir tuk kte.. akan de lg jalan tuk penyelesaian nye :)

honeymyst396 said...

wah..
juz found ur blog when merayau2 kat kcd's blog...huhu im a beginner in photography...
ur blog is nice la =) not everyone wnna put tazkirah...may God bless u..aminnn =)

din post ur edited photos kat blog ke?? =)