D'NGENDAP!!!

count webpage traffic


Officially a blogger since:
Sunday, February 22, 2009, 11:58 PM

Wednesday, August 19, 2009

Bismillahhirrahmannirrahim..

salam~
dah lama dah nk post nih...tapi asyik tangguh je..kali nih rein postkan lah jugak...mungkin dah ramai yang taw...tapi rein nak jugak postkan!
;)heee~~

Ilmu ni Rein dapat masa melawat blog rakan2..Dengan penjelesan yang jelas dan padat,fahamlah rein pasal bnda nih..so nih nak kongsi la nih haaa~


Imej dari hubble telescope di angkasa raya

bunga ros merah~

Maka apabila langit telah terbelah dan menjadi merah mawar seperti kilauan minyak. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?
Surah Ar-Rahman 55:37-38

Al-Quran menjelaskan tentang terbentuknya alam semesta ini melalui surah Al-Anbiya (surat ke-21) ayat 30 disebutkan:

"Dan apakah orang-orang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya. Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?"

Lalu dalam Quran surat Fussilat (surat ke-41) ayat 11 Allah berfirman:

"Kemudian Dia menuju langit dan langit itu masih merupakan asap, lalu Dia berkata kepadanya dan kepada bumi: "Datanglah kamu keduanya menurut perintah-Ku dengan suka hati atau terpaksa". Keduanya menjawab: "Kami datang dengan suka hati".

Asap dalam ayat tersebut di atas menurut para ahli tafsir adalah merupakan kumpulan dari gas-gas dan partikel-partikel halus baik dalam bentuk padat mahupun cecair pada suhu yang tinggi mahupun rendah dalam suatu campuran yang lebih atau kurang stabil.

credits to:http://agusset.blogspot.com/2005/07/proses-terciptanya-alam-semesta.html
*heee~~ x sempat nk buat copyright..copypaste pon jadilah kan...*

0 comments: